Silent Hill | Solucja

Sewers

Zaraz po zejściu do kanałów znajdziesz mapę kanałów SEWER MAP (CONNECTING TO AMUSEMENT PARK) na ścianie. Udaj się prosto, aż dojdziesz do skrzyżowania. Skieruj się w prawo, na zachód i idź do następnego skrzyżowania. Jeżeli skręcisz w lewo znajdziesz tam Health Drink oraz naboje. Idąc prosto także znajdziesz Health Drink. Jednak twoim celem jest droga w prawo, na północ. Idź prosto do następnego skrzyżowania. Na skrzyżowaniu skręć w lewo, na zachód. Idź prosto, dojdziesz do dużego pomieszczenia, w którym będzie drabina prowadząca do góry. Wyjdź z kanałów.

Lakeside Amusement Park


Silent Hill | Likeside Amusement Park Po wyjściu z kanałów znajdziesz się w parku rozrywki Silent Hill - Lakeside Amusement Park. Nie masz mapy tego terenu i jej nie znajdziesz, więc szkoda czasu na jej szukanie. Wyjdź z uliczki na wolną przestrzeń przed tobą i skieruj się w prawo. Idź cały czas jak droga cię prowadzi, ale cały czas kieruj się w prawą stronę. Miń karuzelę po prawej i skręć w lewo, jak uliczka cię prowadzi. Po lewej będziesz miał kolejną karuzelę, a po prawej w załomie będzie budka-wózek z lodami, na której ladzie będzie save. Idź dalej na północ. Na wprost drogi będziesz miał karuzelę, na której będzie czekała na ciebie odmieniona policjantka Cybil Bennett - twój kolejny boss, z którym możesz walczyć albo użyć znalezionego w szpitalu Alchemilla Hospital nieznanego płynu Unknown Liquid i uratować Cybil. Jeżeli ją uratujesz uzyskasz najlepsze z możliwych zakończeń gry, a także będziesz świadkiem interesującej rozmowy, w której oboje dzielą się informacjami.

Harry odejdzie "gdzieś", gdyż będzie chciał odnaleźć Alessę. Pojawi się także Dahlia Gillespie na moment, a następnie wszyscy znikną pod wpływem Flauros.

Nowhere


Silent Hill | NowhereHarry obudzi się ponowne w szpitalu Alchemilla Hospital, a obok niego będzie pielęgniarka Lisa Garland. Po rozmowie Lisa wyjdzie zła z pomieszczenia, a Harry znowu dostanie bólu głowy... Na biurku będzie save. Pomimo, że wygląda na to, że znajdujesz się w pokoju egzaminacyjnym Examination Room w szpitalu Alchemilla Hospital, tak na prawdę nie jesteś w szpitalu. Jesteś w miejscu zlepionych z różnych lokacji, które pojawiały się w grze, w sumie w głównej mierze opartych na szpitalu, ale nie do końca.

Wyjdź z pomieszczenia i idź korytarzem do końca, do windy. Harry stwierdzi, że z niej skorzysta....

Jak wysiądziesz z windy znajdziesz się w korytarzu podobnym do szpitalnego. Udaj się do pomieszczenia na wprost, gdzie po przejściu przez drzwi okaże się, że znajdziesz się w sklepie z antykami Antique Shop. Na ladzie znajdziesz tam save, a także trochę amunicji. Na krześle będzie leżała apteczka First Aid Kit. Obok drzwi na ścianie będzie stał zegar. Wyjdź na korytarz.

Tylko jedne drzwi w tym korytarzu są otwarte. Są to ostatnie drzwi po prawej stronie korytarza prowadzące na klatkę schodową prowadzącą do piwnicy. Po przejściu przez drzwi znajdziesz się w szkolnej klasie, na której środku będzie stała szkolna ławka. Obejrzyj ją i przejdź przez drugie drzwi. W pomieszczeniu na stole znajdziesz śrubokręt SCREWDRIVER oraz kombinerki PLIERS. Wyjdź z pomieszczenia do klasy i ponownie przez drugie drzwi na schody prowadzące do góry. Przejdź przez drzwi na korytarz. Udaj się do windy, z której zacząłeś grę i otwórz drzwi po prawej stronie (na końcu korytarza). Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie na środku będzie kran, w którym ktoś umieścił klucz. Użyj znalezionych kombinerek, aby go wydostać - klucz KEY OF "OPHIEL". Wyjdź na korytarz.

MAPA

Znajdź drzwi oznaczone Ophiel - są to przedostanie drzwi po prawej; obok drzwi prowadzących do piwnicy z salą szkolną. Podejdź do nich i otwórz je przy pomocy znalezionego klucza KEY OF "OPHIEL". Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w kolejnym korytarzu. Przy drzwiach po prawej stronie będzie tablica - The Grim Reaper's List:

"35 _______ Lydia Findly
60 _____ Trevor F White
18 _______ Albert Lords
45 ___ Roberta T Morgan
38 ____ Edward C Briggs"

Na drugim końcu korytarza będzie druga tablica, wyjaśniająca zagadkę:

"Names engraved on a lithograph.
The Grim Reaper's List.

Yes, the headcount is set
Young and old lined up
In order of age.

Then, the pathway opens
Awaiting them, the frenzied
Uproar, the feast of death!"

Rozwiązanie zagadki, to ułożenie tak listy nazwisk, aby była od najmłodszego do najstarszego, czyli otrzymasz coś takiego:

"18 _______ Albert Lords
35 _______ Lydia Findly
38 __________ Edward C Briggs
45 ___________ Roberta T Morgan
60 ________ Trevor F White"

A zatem rozwiązaniem jest słowo: ALERT. Podejdź do drzwi przy tablicy i na dziwnej klawiaturze wpisz otrzymany kod. Przejdź przez drzwi. W tym pomieszczeniu nic nie ma, więc udaj się do następnych drzwi i przejdź przez nie. W drugim pomieszczeniu na ścianie znajdziesz amulet AMULET OF SOLOMON. Wyjdź z pomieszczenia. Teraz w poprzednio pustym pomieszczeniu Harry spotka pielęgniarkę Lisę Garland. Po burzliwej rozmowie, Harry wyjdzie na korytarz. Jeżeli wrócisz do tego pomieszczenia, nie spotkasz tam już Lisy, ale na ziemi będzie leżał jej pamiętnik Lisa's Diary:

"Ask Doctor to let me quit being in charge of that patient. Its too weird.
Still alive, but with wounds that won't heal.
Told the doctor I quit. Won't work at that hospital anymore.
The room is filled with insects. Even with doors and windows shut they get in to spite me. To the hospital...
Feeling bad. Need to throw up. But nothing comes out. Vomiting only bile.
Blood and pus flow from the bathroom faucet. I try to stop it, but it won't turn off.
Need drug.
Help me..."

Wróć na korytarz.

W tym korytarzu zostało ci tylko jeszcze jedno pomieszczenie do zwiedzenia, gdyż pozostałe drzwi są zamknięte. Wejdź do pomieszczenia, gdzie czeka na ciebie kolejna zagadka. Zagadka polega na tym, że danemu symbolowi zodiakalnemu przypisana jest odpowiednia liczba - liczbą tą jest ilość kończyn danego znaku zodiaku, czyli:

Strzelec - 6
Byk - 4
Bliźniak - 8

Wpisz odpowiednie liczby. Otrzymasz w ten sposób kamień czasu STONE OF TIME.

Wyjdź z pomieszczenia na korytarz, gdzie pojawią się teraz pielęgniarki Nurse Demons. Przejdź przez drzwi prowadzące do poprzedniego korytarza i udaj się w lewo do końca. Wejdź w ostatnie drzwi po lewej - do sklepu z antykami Antique Shop. W sklepie z antykami Antique Shop podejdź do zegara i włóż znaleziony kamień czasu Stone of Time. Zegar wybije pięć razy i szyba chroniąca tarczę się stłucze. Weź otrzymany w ten dziwny sposób klucz KEY OF "HAGITH". Wyjdź ponownie na korytarz.

MAPA

Udaj się teraz w prawo do końca korytarza i przejdź przez drzwi na jego końcu, uprzednio otworzywszy je przy pomocy uzyskanego klucza Key of "Hagith". Podejdź do drzwi windy i wejdź do niej. Pojedź na 2 piętro 2F. Wyjdź do holu przy windzie i przejdź przez podwójne drzwi do korytarza. W korytarzu będą na ciebie czekać pielęgniarki Nurse Demons.

W korytarzu otwarte są tylko dwie pary drzwi. Udaj się do pierwszych, czyli trzecich po lewej stronie korytarza. Znajdziesz się w sklepie z biżuterią Jewelery Room, gdzie znajdziesz CREST OF MERCURY, amunicję oraz pierścionek RING OF CONTRACT. Drzwi prowadzące na tył pomieszczenia są zamknięte, więc wyjdź na korytarz, gdzie będą na ciebie czekać nowe pielęgniarki Nurse Demons.

Idź do końca korytarza i przejdź przez drugie otwarte drzwi, czyli podwójne drzwi łączące korytarze. Drzwi na wprost prowadzą do korytarza na 1 piętrze 1F, gdzie jest sklep z antykami, ale na razie tam nie idź. Skręć w korytarz i wejdź w pierwsze i jedyne drzwi po prawej stronie. W środku pomieszczenia znajdziesz naboje oraz kamerę CAMERA. Wyjdź na korytarz.

Udaj się teraz do ostatniego pomieszczenia po lewej stronie. Znajdziesz się w pokoju szpitalnym, gdzie na ścianie będzie tabliczka, której wcześniej nie udało ci się wziąć. Odkręć ją używając znalezionego śrubokręta SCREWDRIVER. Ponieważ tabliczka nie jest dla ciebie teraz interesująca, więc Harry jej nie weźmie. Interesuje go to, co było ukryte za tabliczką - klucz. Nie możesz go teraz wziąć, gdyż jest pod napięciem elektrycznym. Aby to zrobić musisz najpierw wyłączyć generator. Wyjdź na korytarz.

Udaj się do windy, czyli z powrotem przez podwójne drzwi łączące korytarze i przez kolejne podwójne drzwi do holu z windą. Wjedź teraz na 3 piętro 3F.

Po wyjściu z windy znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym czeka na ciebie kolejna zagadka do rozwiązania. Po środku pomieszczenia będzie ołtarz, a po jego bokach dwa obrazy. Z każdego boku pomieszczenia masz drzwi zamknięte na dziwny zamek szyfrowy. Podejdź do obrazów i przeczytaj podpisy pod nimi:

lewy obraz: "The light to the future."
prawy obraz: "The light illuminating the darkness."

Zrób teraz obrazom zdjęcia, każdemu z osobna. Ukażą ci się dziwne kształty, które odpowiadają punktom, które musisz zaznaczyć przy konkretnych drzwiach, aby je otworzyć. Udaj się najpierw do lewych drzwi i wpisz odpowiedni kod. Wejdź do pomieszczenia, gdzie znajdziesz klucz BIRD CAGE KEY. Wyjdź do pomieszczenia z ołtarzem.

Podejdź do prawych drzwi i wpisz odpowiedni kod. Znajdziesz tam Health Drink. Będzie tam też kilka interesujących informacji do przeczytania. Wyjdź do pomieszczenia z ołtarzem i podejdź do podwójnych drzwi prowadzących do windy. Zjedź na 1 piętro 1F.

Na 1 piętrze 1F przejdź przez podwójne drzwi na korytarz i idź nim do końca. Wejdź do ostatnich drzwi po lewej stronie, obok niedziałającej windy. W pomieszczeniu będzie klatka dla ptaków, a w niej klucz. Użyj znalezionego klucza Bird Cage Key i weź KEY OF "PHALEG". Wyjdź na korytarz.

Udaj się do drzwi z napisem Phaleg, czyli do pomieszczenia obok. Przejdź przez drzwi, używając klucza Key of "Phaleg". Za drzwiami usłyszysz krzyki dzieci. Przejdź przez drzwi do następnego korytarza. Twoi nowi wrogowie, to niewidzialne duchy dzieci Child Demons.

MAPA

Udaj się do pierwszych drzwi po prawej stronie, do Kuchni. Na środku kuchni będzie lodówka, a w nią wbity miecz. Za nim go wyciągniesz podejdź do lodówki i użyj pierścienia Ring of Contract, aby zamknąć zwisający przez klamki łańcuchy. Teraz możesz wyjąć miecz DAGGER OF MELCHIOR. Jeżeli wyjmiesz miecz bez zamykania drzwi przy pomocy pierścienia, zaatakuje cię potwór ukryty w lodówce... Wyjdź na korytarz.

Udaj się do następnego pomieszczenia po prawej stronie korytarza, do magazynu Storage. Znajdziesz tam amunicję oraz Health Drink, a także torebkę żelków JELLYBEANS. Harry będzie chciał ją otworzyć, więc mu pozwól. Ponieważ zrobi to nieudolnie, wszystko się rozsypie. Sprawdź podłogę i weź klucz KEY OF "BETHOR". Przejdź przez drzwi do następnego pomieszczenia, gdzie będzie telewizor z magnetowidem. Użyj znalezionej wcześniej kasety wideo Videotape i obejrzyj film. Teraz będzie on w pełni widoczny. Wyjdź przez pomieszczenia ponownie na korytarz.

Ostatnie drzwi po prawej są na narazie zamknięte; potrzebujesz klucza. Udaj się więc do drzwi po lewej stronie korytarza. Ostatnie, teraz pierwsze drzwi prowadzą do pokoju dziecięcego Kids Room, gdzie będzie save oraz zamknięte drzwi. Aby je otworzyć musisz mieć pięć różnych artefaktów. Ponieważ nie masz jeszcze wszystkich wyjdź na korytarz.

Udaj się do następnych drzwi po prawej. Znajdziesz tam kolejny artefakt ANKH; weź go i wyjdź na korytarz.

Udaj się do kolejnych drzwi po prawej, ostatnich. Aby je otworzyć potrzebujesz użyć klucza Key of "Bethor". Po przejściu przez drzwi znajdziesz się w pomieszczeniu z generatorem Generator Room. Wyłącz generator i wyjdź na korytarz.

Udaj się do drzwi na końcu korytarza prowadzących do wyjścia na 1 piętro 1F. Wyjdź na korytarz i wejdź w drugie drzwi po prawej, tuż za sklepem z antykami Antique Shop. W ten sposób znajdziesz się na 2 piętrze 2F.

Po wyjściu na korytarz skręć w lewo i idź korytarzem do końca. Wejdź do ostatniego pokoju po lewej stronie. Znajdziesz się w pokoju szpitalnym, gdzie uprzednio odkręciłeś plakietkę. Teraz możesz wziąć klucz KEY OF "ARATORN". Wyjdź na korytarz, gdzie czekają na ciebie kolejne potwory Child Demons. Udaj się do drzwi prowadzących na 1 piętro 1F.

Po wyjściu na korytarz na 1 piętrze 1F skręć w lewo i przejdź przez drzwi na wprost, prowadzące do piwnicy, w której niedawno byłeś. Idź korytarzem prosto i otwórz ostatnie drzwi po prawej stronie używając znalezionego klucza Key of "Aratorn". Po wejściu do pomieszczenia Operating Room, Harry będzie świadkiem sceny z przeszłości: Dahlia Gillespie, dr Kaufmann i kilku innych ludzi będzie rozmawiało nad łóżkiem, w którym będzie leżała chora dziewczynka Alessa. Po scence, weź z komputera DISC OF OUROBOROS, leżący obok zdjęcia Alessy. Wyjdź na korytarz.

Udaj się ponownie do pokoju dziecięcego Kids Room. Użyj save'a, gdyż za chwilę czeka cię walka z ostatnim bossem. Podejdź do drzwi i umieść znalezione artefakty w odpowiednich miejscach. Przejdź przez drzwi. Harry będzie świadkiem kolejnej sceny z przeszłości. Idź korytarzem i zejdź schodami w dół, w ciemność... czeka tam na ciebie ostatni boss w grze - Incubus / Incubator. Ostatni boss jest zależy od tego jakie otrzymujesz zakończenie na koniec gry. Jeżeli pokręciłeś się po Resort Area i uratowałeś Kaufmanna pojawi się Incubus, który jest duży i uskrzydlony. Natomiast jeżeli w Resort Area udałeś się prosto do latarni morskiej, to będziesz walczyć z Incubator, czyli małą dziewczynką ubraną na biało.

Po zabiciu ostatniego bossa, obejrzysz uzyskane zakończenie gry.



[ Zakończenia gry ]   |   [ Do góry ]   |   [ Silent Hill Town ]




Strona główna  |  © 2010-2014 by 1408