Silent Hill 2 | Solucja

Lakeview Hotel

SH2 - Lakeview HotelPo dopłynięciu do przystani, wysiądź z łódki. Znajdziesz się przed Lake View Hotel. Wejdź po schodach do ogrodu i skieruj się na lewo. Na obrzeżu fontanny znajdziesz pozytywkę Mała Syrenka "LITTLE MERMAID" MUSIC BOX. Teraz wejdź do hotelu.

Po wejściu do hotelu na lewej ścianie będzie wisiała mapa hotelu HOTEL MAP (FOR GUESTS). Udaj się do Lobby. Znajdziesz tam recepcję. Na kontuarze przeczytaj notatkę:

"Mr. James Sunderland,
The videotape you forgot here is being kept in the office on the 1st floor."

Wejdź do recepcji i weź klucz - jedyny - do pokoju 312 KEY TO HOTEL ROOM 312. Obejrzyj zegar stojący na środku Lobby. Teraz udaj się na korytarz i zejdź do piwnicy.

W otwartej windzie znajdziesz THINNER. Wracaj na parter i udaj się "Lake Shore" Restaurant. Na jednym ze stołów zamiast dania na talerzu leży klucz "FISH" KEY. Gdy będziesz wychodzić z pomieszczenia zza pianina wyjdzie Laura i da ci list:

"My dearest Laura,
I'm leaving this letter with Rachel to give to you after I'm gone.
I'm far away now. In a quiet, beautiful place.
Please forgive me for not saying goodbye before I left. Be well, Laura.
Don't be too hard on the sisters.
And Laura, about James...
I know you hate him because you think he isn't nice to me, but please give him a chance.
It's true he may be a little surly sometimes, and he doesn't laugh much.
But underneath he's really a sweet person.
Laura...
I love you like my very own daughter.
If things had worked out differently, I was hoping to adopt you.
Happy 8th birthday, Laura.
Your friend forever,
Mary"

Po rozmowie z nią wyjdź na korytarz. Teraz będą tam "łóżka" Abstract Daddy.

Udaj się teraz na 2 piętro 2F i wejdź do Cloak Room. Znajdziesz tam trochę amunicji oraz aktówkę leżącą na blacie. Otwórz ją przy pomocy klucza "Fish" Key. Po jej otworzeniu znajdziesz tam klucz do pokoju 204 KEY TO HOTEL ROOM 204. Udaj się teraz do skrzydła hotelu. Przechodząc obok pokoju 208 można usłyszeć czasami płacz. Wejdź do pokoju 204. Na biurku będzie klucz EMPLOYEE ELEVATOR KEY. Przez dziurę w ścianie przejdź do pokoju 202. Na łóżku są rozrzucone fotografie. Zbadaj je. James podniesie zamalowaną fotografię. Użyj na niej Thinner. Zobaczysz szyfr otwierający walizkę leżącą obok łóżka. Otwórz ją. Znajdziesz tam kolejną pozytywkę Kopciuszek "CINDERELLA" MUSIC BOX. Wyjdź przez drzwi na korytarz i przejdź do drugiego skrzydła hotelu.

Udaj się tam. Za windą na mapie jest szare pomieszczenie. Wejdź do niego. Jest tam save, a na wózku Health Drinki. Zbadaj szafki i wejdź do winy. Za nim jednak zostawisz wszystko na półce przed windą (dosłownie wszystko, nawet zdjęcie Mary i list od niej), podładuj ewentualnie swoje zdrowie. Teraz zjedź winą na dół.

Po lewej będzie mapa hotelu HOTEL MAP (FOR EMPLOYEES). Po wyjściu z windy udaj się do korytarza po prawej. W ostatnim pomieszczeniu Pantry (nad drzwiami świeci się czerwona lampka) znajdziesz na regale ostatnią pozytywkę Królewnę Śnieżkę "SNOW WHITE" MUSIC BOX. Wyjdź ponownie na korytarz i udaj się Office. Znajdziesz tam w otwartym sejfie kasetę wideo VIDEOTAPE oraz otwieracz do puszek CAN OPENER. Potem udaj się do Employee longe, będą tam naboje. Wracaj na korytarz i skieruj się na klatkę schodową. Zejdź na dół.

Wyjdź z klatki przez drzwi do następnego korytarza. Trzymaj się lewej strony. Dojdziesz do Boiler Room. Znajdziesz tam apteczkę i klucz BAR KEY. Wyjdź ponownie na korytarz i udaj się do kuchni Kitchen. Zbierz tam naboje i Health Drinki. Po lewej przy zlewie będzie puszka. Otwórz ja przy pomocy Can Opener i weź jedna żarówkę LIGHT BULB (ciekawe, kto trzyma w metalowej puszce żarówki...). Przejdź przez kolejne drzwi do baru. Wyjdź zza kontuaru i podejdź do kontuaru od strony drzwi. Wkręć w lampkę żarówkę i podejdź do drzwi. Użyj klucza i wyjdź z pomieszczenia.

Udaj się korytarzem do schodów i wejdź na parter. Przejdź do Lobby i wejdź schodami na górę do pomieszczenia z windą, przed wejściem do której musiałeś wszystko zostawić. Zabierz swoje rzeczy i wracaj z powrotem do Lobby. Podejdź teraz do zegara i rozwiąż zagadkę jak ustawić pozytywki, aby zegar poprawnie grał melodię.

Na poziomie Easy:

"When the Lost One is returned the sour note shall turn sweet"

ROZWIĄZANIE: pozytywki ustawiasz jak chcesz

Na poziomie Normal:

"Seat of the Princess who fled at midnight."

"Seat of the Princess who awoke from death."

"Seat of the Princess who spoke no words."

ROZWIĄZANIE: po lewej Kopciuszek (Cinderella), po środku Królewna Śnieżka (Snow White), po prawej Mała Syrenka (Little Mermiad)

Na poziomie Hard i Extra Hard:

"Twas shameful greed did stain her shoe with blood."

"Even so, I still want to believe that she was happy."

"Beauty - Both a blessing and a curse thou be."

ROZWIĄZANIE: po lewej Kopciuszek (Cinderella), po środku Mała Syrenka (Little Mermaid), po prawej Królewna Śnieżka (Snow White)

Po rozwiązaniu zagadki usłyszysz melodię. Pozytywki zaczną się obracać. Jak staną weź klucz HOTEL STAIRWAY KEY. Teraz udaj się na 3 piętro 3F do pokoju 312.

Po wejściu do pokoju podejdź do magnetowidu i użyj kasety wideo Videotape. Po obejrzeniu filmu do pokoju wejdzie Laura. Po rozmowie z nią wyjdź z pomieszczenia. Hotel się zmienił. Radio nie działa. Latarka także.

Jeżeli posiadasz Dog Key udaj się do drzwi po prawej do pomieszczenia Observation Room. Użyj znalezionej kości. Dla ciebie gra się w tym momencie kończy - zakończenie Dog.

Zejdź na drugie piętro 2F. Udaj się do biblioteki Reading Room. Zbierz tam BOOK OF CRIMSON CEREMONY, jeżeli chcesz uzyskać zakończenie Rebirth:

"Speak.
I am the Crimson One.

The lies and the mist are not they but I.
You all know that I am One.
Yes, and the One is I.

Believers hearken to me!
Twenty score men and seven thousand beasts.
Heed my words and speaketh them to all, that they shall ever be
obeyed even under the light of the proud and merciless sun.

I shall bring down bitter vengeance upon thee and thou shalt suffer
my eternal wrath.

The beauty of the withering flower and the last struggles of the dying
man, they are my blessings.

Thou shalt ever call upon me and all that is me in the place that is silent.

Oh, proud fragrance of life which flies towards the heart. Oh Cup
which brims with the whitest of wine, it is in thee that all begins."

Na biurku jest magnetofon ze słuchawkami. Wysłuchanie kasety ma wpływ na zakończenie gry. Wysłuchanie - zakończenie In Water, Maria; nie słuchanie - zakończenie Leave.

Udaj się teraz do skrzydła hotelu po lewej stronie. Drzwi do pokoi stanowią swoiste przejścia między nimi i korytarzami, aby dostać się do prawego skrzydła hotelu wejdź do pokoju 202. Znajdziesz się teraz w drugim skrzydle hotelu. Idź do końca korytarza i przejdź przez drzwi. Udaj się do windy i zjedź na dół.

Znajdziesz się ponownie w piwnicy, tym razem wypełnioną w połowie wodą. Wejdź do baru. Miń kontuar i udaj się do kuchni. Wyjdź z niej na kolejny korytarz i idź w kierunku klatki schodowej. Po przejściu przez drzwi znajdziesz się w płonącym pomieszczeniu, gdzie spotkasz Angelę. Po rozmowie z nią wyjdź ponownie przez te same drzwi, którymi tu wszedłeś. Znajdziesz się w klatce schodowej. Wejdź schodami na parter.

Znajdziesz się w ruinach części dla pracowników, które wcześniej zwiedzałeś. Udaj się do drzwi wychodzących na dwór za Manager's Office i pomieszczenie bez nazwy obok niego. Wyjdź przez drzwi wychodzące z hotelu.

Znajdziesz się w korytarzu, gdzie po dnie chodzą Mandarins. Dobiegnij do drzwi i przejdź przez nie. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie na ścianie zobaczysz 9 karteczek z save'ami. Zapisz grę, bo teraz czeka cię 2 bossów. Przejdź do następnego pomieszczenia.

W tym pomieszczeniu będzie dwóch Piramidogłowych - Pyramid Head Duo. Trzeba się więcej nabiegać niż strzelać. Biegaj dookoła, co jakiś czas możesz strzelić. Trzeba kilka razy strzelić. W zależności od poziomu zajmuje to proporcjonalnie odpowiednią ilość czasu. W każdym razie ty ich nie zabijesz. Oni sami popełnią samobójstwo. Gdy to zrobią, podejdź do nich i zabierz z ich szyi wisiorki: RUST-COLORED EGG oraz SCARLET EGG.

Podejdź do drzwi i użyj jajka. Nie ma znaczenia, w które drzwi użyjesz którego jajka. Przejdź przez którekolwiek drzwi. Znajdziesz się w zmienionych korytarzu hotelu na parterze. Udaj się do wyjścia z hotelu.

Po przejściu przez drzwi znajdziesz się w długim korytarzu. W trakcie iścia tym korytarzem usłyszysz rozmowę. Czy jej wysłuchasz czy nie ma wpływ na zakończenie gry. Wysłuchanie - zakończenie In Water, Leave; nie wysłuchanie - zakończenie Maria. Na końcu korytarza znajdują się drzwi. Po ich przejściu znajdziesz się w pomieszczeniu z "basenem". Jedyną drogą są metalowe schody wiodące do góry. Udaj się nimi na finalną walkę z ostatnim bossem - Mary/Maria.

W zależności od tego jak postępowałeś w czasie gry uzyskasz jedno z wymienionych niżej zakończeń - In Water, Leave, Maria. Idąc grę ponownie także Rebirth. Zakończenie Dog jest możliwe do uzyskania dopiero po uzyskaniu wszystkich wymienionych wcześniej zakończeń. Pamiętaj tylko, aby poszczególne rezultaty gry zapisywać.

W przypadku trzech zakończeń pełna wersja listu Mary do James'a zostanie przeczytana:

"In my restless dreams,
I see that town.
Silent Hill.

You promised you'd take me
there again someday.
But you never did.

Well I'm alone there now...
In our "special place"...
Waiting for you...
Waiting for you to come to see me.
But you never do.
And so I wait, wrapped in my cocoon of pain and loneliness.
I know I've done a terrible thing to you.
Something you'll never forgive me for.
I wish I could change that, but I can't.
I feel so pathetic and ugly laying here, waiting for you...
Every day I stare up at the cracks in the ceiling and
all I can think about is how unfair it all is...
The doctor came today.
He told me I could go home for a short stay.
It's not that I'm getting better.
It's just that this may be my last chance...
I think you know what I mean...
Even so, I'm glad to be coming home. I've missed you terribly.
But I'm afraid James.
I'm afraid you don't really want me to come home.
Whenever you come see me, I can tell how hard it is on you...
I don't know if you hate me or pity me...
Or maybe I just disgust you....
I'm sorry about that.
When I first learned that I was going to die,
I just didn't want to accept it.
I was so angry all the time and I struck out at everyone I loved most.
Especially you, James.
That's why I understand if you do hate me.
But I want you to know this, James.
I'll always love you.
Even though our life together had to end like this, I still wouldn't
trade it for the world. We had some wonderful years together.
Well this letter has gone on too long so I'll say goodbye.
I told the nurse to give this to you after I'm gone.
That means that as you read this, I'm already dead.
I can't tell you to remember me,
but I can't bear for you to forget me.
These last few years since I became ill...
I'm so sorry for what I did to you, did to us...
You've given me so much and I haven't been able to return a single thing.
That's why I want you to live for yourself now.
Do what's best for you, James.
James...
You made me happy."




[ Zakończenia gry ]   |   [ Do góry ]   |   [ Silent Hill Town ]   |   [ Born From A Wish ]




Strona główna  |  © 2010-2014 by 1408